Den svenska skjorttillverkaren Eton och världsberömde Michelin-kocken Björn Frantzén förenas i sin passion för smak och genuint hantverk.
I samarbetet mellan två ikoner från olika kreativa världar hyllas individualiteten genom Björn Frantzéns tolkning av den fulländade vita skjortan, och visionen bakom.
Med totalt sex Michelinstjärnor är Björn Frantzén ett levande bevis på vad det innebär att fullända sitt hantverk. På samma sätt har Eton skapat sin nisch som en globalt ledande tillverkare av premiumskjortor. Nu möts de två världarna för att tillsammans tolka den perfekta skjortan – ett samarbete som visar kraften i individuell smak och stil.
– I varje rätt jag skapar ingjuter jag en bit av min egen person – en historia som utspelar sig på tallriken. På samma sätt ger Eton liv åt textil och skapar custom made-skjortor som berättar en unik historia med varje stygn, säger Björn Frantzén.
Etons tjänst för custom made- skjortor erbjuder många alternativ inom både mått och design, såsom personlig passform på kropp och ärmar, men också specialanpassad krage, manschetter och till och med eget monogram. Tjänsten ger en unik skräddarupplevelse, och gör det möjligt att skapa skjortor som matchar både stil och personliga preferenser.
– För oss är möjligheten att kunna välja från detaljer och tyger med kvalitet i världsklass det som är essensen av att skapa den perfekta custom made-skjortan – precis som ingredienser är avgörande för den kulinariska upplevelsen. I samarbetet med Björn Frantzén har vi utforskat likheterna mellan våra båda världar i ett koncept som genomsyras av perfektion, både när det kommer till stil och smak, tillägger Janelle Hallberg, Brand Communications Director på Eton.
Som en del av det kreativa samarbetet har Björn skapat en egen version av den perfekta custom made-skjortan från Eton, som han också bär under pågående kampanj.
Eton.com