När bilmärken hittar nya och kreativa sätt att visa upp sina modeller blir det ofta minnesvärt. Senast ut är Range Rover Sport, som lanserat en stillful kampanj med den framgångsrika brittiska skådespelaren Theo James i huvudrollen. James, känd för sina roller i bland annat Netflix-serien ”The Gentlemen” och den hyllade ”The White Lotus: Sicily”, där han nominerades till en Emmy Award, förmedlar märkets exklusiva känsla på ett unikt sätt.
En plug-in-elhybrid i brittiska miljöer
Kampanjfilmen utspelar sig på den storslagna engelska herrgården Harewood House i West Yorkshire, vilket ytterligare betonar Range Rovers brittiska arv med en dynamisk design och byggd i Storbritanien. Med imponerande och fartfyllda sekvenser får tittarna följa Theo James på en tur genom den magnifika egendomen, där bilen i sin nya nyans, Velocity Blue, verkligen står ut. Den dramatiska avslutningen visar James köra upp för de pampiga stentrapporna till herrgårdens entré. Under färden möter han även andra klassiska inslag som en häst med ryttare, alpackor och i slutscenen en kvinna som står på trappan och möter upp tillsammans med en irländsk varghund.
Theo James hyllar Range Rover Sports kraft och stil
I en kommentar säger Theo James själv: “Range Rover Sport representerar en otrolig brittisk design med oöverträffad körförmåga. Kombinera det med en plug-in-elhybrid som ger mig mer än 80 km elektrisk räckvidd med noll koldioxidutsläpp och tillräckligt med utrymme för att klämma in min oregerliga familj så har vi en klar vinnare. Utsökt.”
Andra artiklar om Range Rover: