Perfekt passform

Hälsoentreprenören Hannah Bronfman förlitar sig på sin Samsung Galaxy Z Fold2 när hon skapar content som hennes närmare 700 000 följare älskar.

Det är en stor månad för Hannah Fallis Bronfman. Den 33-åriga diskjockeyn, entreprenören och grundaren av HBFit, en populär hälso-, skönhets- och fitnessresurs, ska föda sitt första barn den 14 november.

En sak vi vet helt säkert: Influencern och förespråkaren för social rättvisa använder sin nya Samsung Galaxy Z Fold2 för att dokumentera inledningen på sin färd in i föräldraskapet tillsammans med sin make, diskjockeyn och influencern Brendan Fallis – både för deras eget privata nöje och så småningom för de närmare 700 000 personer som följer henne på Instagram.

”Vi jobbar i en bransch som handlar om att dela med sig – jag mer än min make – så vi kommer definitivt att dela med oss av vissa av de här stunderna”, säger Bronfman under ett telefonsamtal vid mitten av graviditeten. ”Vi spelar in allt som har med värkarna och födseln att göra och sedan redigerar vi och delar med oss av berättelsen”.

”Även om det blir komplikationer är det viktigt för mig att vara transparent”, tillägger hon. ”Som svart kvinna som föder i New York, som har en så galen statistik kring barndödlighet – det är 12 gånger troligare att de drabbas av komplikationer än vita kvinnor – så är det viktigt för mig att dela med mig av min graviditet, positivt eller inte.”

Bronfman, som kämpade i tre år med fertilitetsproblem innan hon blev gravid med sitt barn i början av året, har aldrig hindrat sig från att vara öppen och ärlig inför sina följare. Hennes fan-skala sträcker sig runt hela jorden där många är intresserade av att följa hennes vardag.

En typisk dag för Bronfman under detta inte helt typiska år börjar hemma med Galaxy Z Fold2 i handen.

”När jag stiger upp öppnar jag e-posten och läser igenom de nyhetsbrev jag prenumererar på”, säger hon. ”Det är grymt att göra det med den här mobilen, eftersom jag ser all sorts media som videoklipp på en riktigt stor skärm”

Så snart Bronfman har kollat sin att-göra-lista på WhatsApp ägnar hon det mesta av morgonen åt att skapa innehåll till sina olika sociala kanaler. Fotona tar hon med Galaxy Z Fold2:s kameror. Dessa bilder, tillsammans med hennes hälsoråd, utgör navet i hennes varumärke.

”Med Corona så har alla DJ-uppdrag och framträdanden ställts in, och allt görs istället online”, säger Bronfman. ”Jag har en webbplats, HBFit.com, och den har ett nyhetsbrev som går ut två gånger i veckan. Mitt eget nyhetsbrev går ut två gånger i månaden, så vi skriver och granskar konstant. Min make och jag turas om att filma varandra. Vi är som ett litet produktionsbolag här!”

Allt medan dagen går springer hon på ärenden, samtidigt som hon ständigt håller ett öga på inkommande e-mail – det är framförallt mail från företag hon ger hälsoråd till eller från den arkitekt och inredningsarkitekt som just nu renoverar hennes och Fallis lägenhet i New York.

”Vi kommunicerar ständigt genom våra mobiler, tittar på renderingar av barnkammaren eller på webbplatser om hur man ser till att barnkammaren i vårt andra hem på Long Island känns mysig och bekväm”, säger Bronfman.

Mellan strategisamtal, sammanställningar av presentlistor och att granska bild och text till nyhetsbreven använder Bronfman mobilen till i stort sett allt, inklusive det intensiva träningsprogrammet.

”Förr använde jag inte mobilen för att följa träning, eftersom skärmen var så liten; istället använde jag min dator”, säger hon. ”Nu använder jag min nya Z Fold2.”

Tack vare mobilens ledande Flex mode, som låter användaren fälla upp mobilen och se på skärmen utan att hålla i den, måste hon inte längre leta efter skålar för att staga upp den när hon följer ett träningsprogram, ser en matlagningsvideo online (”Bara häromdagen såg jag en video om hur man flätar challahbröd”) eller lär sig hur man applicerar makeup eller stylar håret via YouTube.

”Flexläget är fantastiskt när jag tittar på mina YouTube-favoriter”, säger hon, ”eftersom jag inte måste göra min egen rigg längre. Om jag vill prova något nytt som jag vill dokumentera hänvisar jag till en YouTube-tutorial, ställer mobilen i Flexläge och sätter mig framför spegeln.”

Samtidigt som Bronfman förbereder sig för barnets ankomst är hon fullt upptagen med att göra reklam för produkter som hon varit med och designat, likt den nya CBD-badbomb hon skapat tillsammans sina vänner på Highline Wellness, förutom att utveckla nya som ska lanseras på marknaden under 2021.

”Inom livsstilsvärlden är det många märken som vill samarbeta med nya aktiva mammor”, säger Bronfman. ”Jag försöker hitta balansen mellan att ta ledigt samtidigt som jag skapar meningsfullt innehåll.”

Bronfman förväntar sig att använda Galaxy Z Fold2 för att spela in de kommande höjdpunkterna i hennes och Fallis liv från de första värkarna till de första timmar och dagar hon tillbringar med sin nya baby. ”Eftersom mobilen ger mig tillgång till en kamera på framsidan utan att öppna den”, säger hon, ”kan jag fånga några av de där intimare, ärligare ögonblicken.”

Friskrivning: Produktegenskaper kan variera med olika marknader.